ИГРОВАЯ ТЕХНОЛОГИЯ КАК АКТИВНАЯ ФОРМА ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ В НАЧАЛЬНЫХ КЛАССАХ

Савельева Е.Б., Линева Е.А.
💾 ИГРОВАЯ ТЕХНОЛОГИЯ КАК АКТИВНАЯ ФОРМА ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ В НАЧАЛЬНЫХ КЛАССАХ
Государственный гуманитарно-технологический университет, г. Орехово-Зуево 

Аннотация:В представленной статье затрагивается достаточно актуальная тема, связанная с использованием игр на уроке иностранного языка в начальных классах на основе определенных методов и приемов в контексте внедрения ФГОС НОО. Определяется, что игровые технологии являются активной формой обучения иностранному языку, дается их краткая классификация. Ключевые слова: активная форма обучения; игровая технология; начальные классы; иностранный язык; классификация.

SUMMARY

GAME TECHNOLOGY AS AN ACTIVE FORM OF TEACHING A FOREIGN LANGUAGE AT PRIMARY SCHOOL
Saveleva E.B., Lineva E.A.
State University of Humanities and Technology, Orekhovo-Zuevo 

Abstract. The article touches upon an important topic related to using games at a foreign language lesson in primary school based on certain methods and techniques in the context of implementation of the Federal state educational standard of General primary education. It is speciZed that game technologies are an active form of teaching a foreign language. A brief classiZcation of game technologies is also given in the article. Key words: active form of teaching; game technology; primary school; foreign language; classiZcation.