СЕМЕЙНЫЙ КЛУБ КАК МОДЕЛЬ ОБЩЕСТВЕННО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ИНТЕГРАЦИИСЕМЬИ, ШКОЛЫ И ПРАВОСЛАВНОЙ ЦЕРКВИ В ДУХОВНО-НРАВСТВЕННОМ ВОСПИТАНИИ ШКОЛЬНИКОВ (ИЗ ОПЫТА РАБОТЫ МОУ СОШ № 18 С УИОП Г.О. ОРЕХОВО-ЗУЕВО)

Г.Н. Скударёва
💾 СЕМЕЙНЫЙ КЛУБ КАК МОДЕЛЬ ОБЩЕСТВЕННО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ИНТЕГРАЦИИСЕМЬИ, ШКОЛЫ И ПРАВОСЛАВНОЙ ЦЕРКВИ В ДУХОВНО-НРАВСТВЕННОМ ВОСПИТАНИИ ШКОЛЬНИКОВ (ИЗ ОПЫТА РАБОТЫ МОУ СОШ № 18 С УИОП Г.О. ОРЕХОВО-ЗУЕВО)
Государственный гуманитарно-технологический университет 

Аннотация. В статье актуализирована проблема духовно-нравственного воспитания школьников; представлен опыт работы МОУ СОШ № 18 г.о. Орехово-Зуево по духовно-нравственному воспитанию и развитию подрастающего поколения в традиционных и инновационных формах; обобщена деятельность Семейного клуба «Истоки» как инновационной формы общественно-педагогической интеграции с семьей и православной церковью. Ключевые слова: духовно-нравственное воспитание, школьники, Семейный клуб, традиции, инновации, общественно-педагогическая интеграция.

SUMMARY

FAMILY CLUB AS A MODEL OF SOCIALAND PEDAGOGICAL INTEGRATION OF FAMILIES, SCHOOLS AND THE ORTHODOX CHURCH IN THE SPIRITUAL AND MORAL EDUCATION OF SCHOOLCHILDREN (FROM THE EXPERIENCE OF SCHOOL NO. 18 WITH INTENSIVE LEARNING OF SEVERAL SUBJECTS, OREKHOVO-ZUYEVO)
G.N. Skudareva
State University of Humanities and Technology

Abstract. The article actualizes the problem of spiritual and moral education of schoolchildren, presents the experience of school No. № 18 in Orekhovo-Zuyevo in the spiritual and moral education and development of the younger generation in the traditional and innovative forms, summarizes the activities of the Family Club "Istoki" as an innovative form of social and pedagogical integration with the family and the Orthodox Church. 

Key words: spiritual and moral education, schoolchildren, Family Club, traditions, innovations, public and pedagogical integration.