ЧТЕНИЕ КАК ЭКОЛОГИЯ ЛИЧНОСТИ

К.А. Антипова, В.Н. Руднев
💾 ЧТЕНИЕ КАК ЭКОЛОГИЯ ЛИЧНОСТИ
Школа № 810, г. Москва; 
АНОВО «Российский Новый университет», г. Москва  

Аннотация. В статье говорится о роли чтения в духовном развитии личности. Авторы объектами исследования избрали учащихся школы, их родителей, студентов вуза. Полученные ими в результате опроса данные позволяют говорить о проблемных зонах российского образования. Ключевые слова: экология личности; человек читающий; образование.

SUMMARY

READING AS ECOLOGY OF A PERSONALITY 
K.A. Antipova, V.N. Rudnev
GBOU School No. 810, Moscow; 
Russian New University, Moscow

Abstract.The article deals with the role of reading in spiritual development of a personality. The authors have chosen school pupils, their parents, students of a higher educational institution as objects of their research. The data received by them as a result of the interview allow to speak about problem zones of Russian education.
 

Key words:ecology of a personality; a man reading; education.